Sunday, July 10, 2011

tetibe rasa macam best

"ish apa lah jodoh aku tgh buat skang ni ye?" yeah soalan ni kwn aku tanye dulu2 n soalan ni gak xde jwpn yg spesifik mcm dlm skema jawapan SPM tuh..well pernah tak korang terpikir ape lah jodoh korang tgh buat skng ni? first of all kita xtaw siapa jodoh kita nanti..mana yang dah kawen tu haaaa mungkin itulah jodoh korang smpai ke akhir hayat..mana yg kapel2 bagai tu MAYBE itulah jodoh korang but who knows rite? yang dah kawen berpuluh tahun pun blh cerai ni kan plak yang baru nak berjiwa-jiwa ni ..but aku pun x nafikan yang jodoh korang tu mmg dgn bf/gf tercinta korang skng ni..macam pompuan yang aku ske ni cakap, hal2 cani kita xleh nak predict..if ada jodoh ada lah, if xde xde lah..simple..benda yg abstrak cani mmg kita xbleh nak wt apa lah kan..manusia ni yg hidup sbg khalifah di dunia perlu melakukan apa yang disuruh n tinggalkan apa yang dilarang (amal makruf nahi mungkar) so benda2 yg di luar batasan kita ni jgn lah cuba2 slhkan takdir dan juga qada' n qadar..plus dunia ni pun mcm dah xlama, ntah sempat ntah tidak aku nak jiwa2 dgn jodoh aku nnti kan..well berpijak di bumi yang nyata ni selalunya mendatangkan kesan yang baik..mengimpikan sesuatu yang gempak n hebat tak salah but hey kalau dah jodoh tu x ke mana..pengetahuan agama saya masih lagi kurang, byk benda yg perlu ditambah (benda2 basic cm solat if tak tahu mmg makan kaki lah kan)..jadik diri sendiri pasti jodoh itu akan datang dgn sendirinya..

selamat malam jodoh