Friday, July 8, 2011

17 perkara jika aku jadi prime minister

yeah kalau aku jadik PM ape yang aku nak buat kat negara aku ye?

1. pasang UNIFI free satu malaysia (kalau korea blh takkan negara aku tak boleh kot?)
2. kaji balik harga minyak (kaji kasi turun bukan naik ok)
3. wajibkan semua isteri menteri-menteri aku yang beragama islam pakai tudung
4. menteri now nak bergerak jangan ada polis pengiring (buat jalam sesak je nanti, nak guna jalan tu timing pandai lah weh)
5. jadikan subjek bahasa cina dan bahasa tamil sebagai subjek wajib (agama kita galakkan kita belajar 4 bahasa)
6. semua menteri kena tunjukkan slip gaji kepada rakyat
7. wujudkan satu sekolah sukan di setiap negeri
8. selaraskan balik sistem pengambilan untuk pelajar IPTA dan juga IPTS
9. wajibkan semua menteri belajar bahasa malaysia, cina dan juga tamil
10. hapuskan syarikat-syarikat arak dan rokok (mana yg dah sangap sangat tu g beli kat negara lain)
11. hukum hudud ftw!!
12. skim gaji bagi guru dikaji (takde guru takde perdana menteri beb)
13. rakyat bebas bersuara (kita kan negara demokrasi)
14. media massa tiada yang pro kerajaan (biar semua natural baru best, income pun bertambah)
15. hapuskan legging
16. kemahiran bahasa malaysia dan bahasa inggeris setiap rakyat perlu balance (means BM pandai BI pun pandai)
17. *dibuka kepada setiap rakyat untuk memberi cadangan

kalaulah aku jadik perdana menteri hahaha mesti ada yang tak puas ati punye hehe